• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nu är goda råd dyra - Hur mycket förstör ett nytt lån?!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Hej,
Jag har som ni numera bekant alla känner till en prikär situation.
Enkelt sammanfattat ser det ut så här:

940.000 har jag i stora lån.
215.000 har jag i små lån.
150.000 har jag till en bekant i "stort lån"
750.000 har jag ytterligare som en privatskuld.
950.000 är den sista skulden

Av dessa så syns på min UC just nu Nystartfinans,Santander & Balanzia = 700.000

Min förhoppning var att i april maj betala av allt som är till privata människor vilket kommer att motsvara cirka 1.5 miljoner. Resten med min lön.

Däremot så verkar det inte gå. Jag delbetalade av stor del av kakan med hjälp av Santander Bank och nu vill dom ha lika mycket igen - Alltså 250.000.

Jag har nu två alternativ.

1: Ta nytt lån via Lendo/Advisa idag på 250.000. Det kommer innebära att när jag i april/maj ska ta stora lånen kommer ha kanske 900.000 synliga lån på UC = Sämre UC = Sämre ränta

2: Försöka ducka dom med näbbar och klor 3 månader till, alltså februari,mars och april.

Dit jag vill komma är väl egentligen huruvida jag kan få hyfsade räntor i april även om jag "möter" denna månad med 4 UC-förfrågningar och cirka 700-900K i blanco?

Min inkomst (Deklarerade) är på 810.000 och jag kommer inte att ha några synliga kreditkort då samt inte heller något underskott eller anmärkningar.

Rent konkret - Kommer jag kunna få lån med "sjysst" ränta fast jag har 70-90% belåningsgrad sett till min inkomst? Någon med erfarenhet? @Korpen @TourettesGuy ni var väl i liknande läge där ni samlade hyfsat stora belopp med redan belåning hos UC?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Hur mycket är skulden till dem kriminella? Skulle inte ett alternativ vara att du försöker få bort skulden mot 75% av beloppet om du säger att dem har det tex innan januari ät över. Vet inte hur det är att förhandla med dem? Men det känns lite som om du fixar 250k nu kommer nya hot och krav komma igen innan februari är slut?
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Så länge du fixar pengar stora belopp så kommer väl dem fortsätta utnyttja det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Jag har fram tills nu betalat en ränta. Den har varit beroende på skuldens storlek mellan 30.000 och 70.000 kronor. Det är naturligtvis ohållbart.
Men av någon (för mig oförklarlig anledning) så vill dom inte längre ha räntan.
Nu vill dom ha sina pengar tillbaka.
Varför vet jag inte.

Skulden till dom per dagens datum är totalt mellan 1.000.000 och 1.200.000 lite oklart. Dom vill ha 250.000 typ i dagarna/veckorna. Frågan är då om jag försöker ta ett lån på 250.000 hos Lendo/Advisa om det kommer förstöra för mig sen när stora lånen ska tas i vår...
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Är planen då och ta 2x blanko på typ 500k? Och välja samla lån och då inte hoppas på lönekrav?
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Är inte riktigt med i matchen men om du har 900k i blanko hur ska du få lån på 1 mille till? Vet inte om det kommer förstara så mycket mer än räntan. Som lär vara väldigt viktig på ett sånt belopp.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Min inkomst räddar mig och mitt låga underskott.
Planen är att ta dessa 900K i blanco inom 2-3 dagar, alltså innan dom registrerats på Min UC.
Således kommer bankerna se min förfrågning - inte att jag har tagit ett lån.
Att jag kommer ha högt blanco lån räddas utav att jag har en så hög inkomst vilket gör att jag ändå inte kommer vara över 80% belåning.
Om jag börjar närma mig 80% får jag ta hjälp av någon och betala av på ett blanco. Förslagsvis den med högst ränta.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Hej,
Jag har som ni numera bekant alla känner till en prikär situation.
Enkelt sammanfattat ser det ut så här:

940.000 har jag i stora lån.
215.000 har jag i små lån.
150.000 har jag till en bekant i "stort lån"
750.000 har jag ytterligare som en privatskuld.
950.000 är den sista skulden

Av dessa så syns på min UC just nu Nystartfinans,Santander & Balanzia = 700.000

Min förhoppning var att i april maj betala av allt som är till privata människor vilket kommer att motsvara cirka 1.5 miljoner. Resten med min lön.

Däremot så verkar det inte gå. Jag delbetalade av stor del av kakan med hjälp av Santander Bank och nu vill dom ha lika mycket igen - Alltså 250.000.

Jag har nu två alternativ.

1: Ta nytt lån via Lendo/Advisa idag på 250.000. Det kommer innebära att när jag i april/maj ska ta stora lånen kommer ha kanske 900.000 synliga lån på UC = Sämre UC = Sämre ränta

2: Försöka ducka dom med näbbar och klor 3 månader till, alltså februari,mars och april.

Dit jag vill komma är väl egentligen huruvida jag kan få hyfsade räntor i april även om jag "möter" denna månad med 4 UC-förfrågningar och cirka 700-900K i blanco?

Min inkomst (Deklarerade) är på 810.000 och jag kommer inte att ha några synliga kreditkort då samt inte heller något underskott eller anmärkningar.

Rent konkret - Kommer jag kunna få lån med "sjysst" ränta fast jag har 70-90% belåningsgrad sett till min inkomst? Någon med erfarenhet? @Korpen @TourettesGuy ni var väl i liknande läge där ni samlade hyfsat stora belopp med redan belåning hos UC?

Om du KAN ducka 3 månader så skulle jag gjort så. Däremot tror jag inte att det gör _så_ mycket om du har 900.000 i blanco ist för 700.00. Men jag är ingen expert...!
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Okej då förstår jag. Så du kommer hamna på typ 1.7-1.8 i blanko? Ja Men sök 250000 Så länge de stoppar räntan. Vet hur det är och vara jagad. Allt i ens liv blir stressande och tyngre.
 
M

Matteus

Gäst
Poäng: 0
Vore det inte bättre bara gå till polisen och förklara läget? Det låter ohållbart som du har det nu....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp